در مراسم افتتاحيه نشست ستاد كروناى وزارت امور خارجه مطرح شد؛

واکسیناسیون اولویت اصلى ما برای مقابله با کروناست/ همه سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور بسیج خواهند تا واکسن غیر فیک وارد کشور شود 

افتتاحيه نشست ستاد كروناى وزارت امور خارجه با حضور وزير امور خارجه كشورمان، وزير بهداشت، معاون اقتصادی و سخنگوى وزارت خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاحيه نشست ستاد كروناى وزارت امور خارجه با حضور حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه كشورمان، بهرام عين اللهی وزير بهداشت، سيد رسول مهاجر معاون اقتصادی و سعيد خطيب زاده سخنگوى وزارت خارجه برگزار شد.

حسین امیر عبداللهیان ضمن تشریح اقدامات گسترده صورت گرفته از سوی وزارت خارجه و تقدیر از زحمات محمد جواد ظریف در این خصوص، آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای بکار گیری همه امکانات ستاد و صف برای تسریع تامین واکسن از منابع خارجی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: از همه عزیزان وزارت بهداشت و وزارت خارجه به خاطر تلاش هایشان در یک سال گذشته تشکر می کنم، این جلسه را به عنوان اولین نشست ستاد تسریع در واردات واکسن کرونا تشکیل دادیم و از وزارت بهداشت خواهش کردیم که در این جلسه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی های وزیر بهداشت افزود: آقاى عین اللهی فردى عملیاتى و عمل گرا هستند، آقای رئیسی تاکیدشان در جلسه هیئت دولت این بود که دو موضوع کرونا و وضعیت اقتصاد مردم بهبود یابد و همه وزارتخانه‌ها مامور شدند؛ لذا ما نیز به نوبه خود تمام تلاش خود را ذیل این نشست به کار می گیریم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: مسئولیت اصلی کار به عهده وزارت بهداشت است؛ وزارت خارجه تسهیل کننده و هماهنگ کننده است، کار‌های خوب یک سال گذشته را ادامه خواهیم داد و بخش خصوصی هم وارد خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: همه نمایندگى و سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور بسیج خواهند تا واکسن غیر فیک و بهداشتی وارد کشور شود. 

بهرام عین اللهى وزیر بهداشت هم در این نشست گفت: واکسیناسیون اولویت اصلى ماست، ما در وزارت بهداشت آمادگى کامل داریم که واکسن‌های تایید شده را با همکارى همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوط وارد کنیم و در این همکاری هیچ محدودیتى نداریم.

امروز اولین روز كارى آقاى امير عبداللهيان به عنوان وزير خارجه دولت سيزدهم در وزارت خارجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار